Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از ۳۴ هزار تن گندم بذری در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ۳۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم بذری اصلاح شده اعم از مادری، گواهی شده و "پرورشی سه " در این شهرستان خبر داد.

تولید بیش از ۳۴ هزار تن گندم بذری در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی با بیان اینکه ۶ هزار تن از گندم بذری تولید شده به شهرستان مرودشت اختصاص داده شده است، اظهار کرد: مابقی برای تامین بذور مورد نیاز سایر شهرستان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته وی؛ گندم بذری اصلاح شده در شهرستان مرودشت؛ شامل چمران۲، طلایی، هانا، سارنگ، مهرگان، برات و تیرگان است.

او با بیان اینکه گندم تولیدی، توسط شرکت های تولید کننده بذر، بوجاری، ضدعفونی و لیبل گذاری می شود، افزود: بیش از 35 مرکز از جمله تعاونی های تولید و روستایی و بخش خصوصی از اواخر شهریور ماه بذور گواهی شده را توزیع می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه مشکلی در خصوص تامین بذور مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد، ابراز کرد: متقاضیان  درگام اول به منظور تکمیل چک لیست به مراکز جهاد کشاورزی بخش ها مراجعه کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: بذور خود مصرفی نیز مانند سال های گذشته زیر نظر کارشناسان بوجاری و با سموم قارچ کش ضدعفونی و مورد استفاده قرار می گیرند.

همتی با بیان اینکه مرودشت قطب تولید گندم در فارس به شمار می‌رود، یادآور شد: این شهرستان بیش از ۷۰ درصد گندم بذری استان فارس را تامین می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید