Iranian Agriculture News Agency

انصاری خبر داد:

کاشت بیش از 4 هزار هکتار ذرت در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: این شهرستان با 4690 هکتار کشت ذرت در سال زراعی جاری رتبه سوم سطح زیر کشت این محصول را در استان فارس به خود اختصاص داده است.

کاشت بیش از 4 هزار هکتار ذرت در فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری تصریح کرد: از سطوح زیر کشت ذرت در این شهرستان 2762 هکتار به کشت ذرت علوفه ای و 1928 هکتار به ذرت دانه ای اختصاص دارد.

به گفته وی؛ عمده ارقام ذرت کشت شده در شهرستان فسا شامل 703، سیمون و AS 71 هست که از بهترین عملکرد تولیدی در اقلیم این شهرستان برخوردار است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت کشت ذرت به عنوان یک منبع تامین علوفه و خوراک دام و همچنین ماده اولیه در صنایع غذایی از جمله کارخانه های روغن کشی، اظهار کرد: پیش بینی می شود از مزارع شهرستان فسا بالغ بر 179 هزار تن ذرت علوفه ای و بیش از 19 هزار تن ذرت دانه ای برداشت شود.

انصاری با اشاره به مصرف زیاد آب در مزارع ذرت و کمبود منابع آبی ابراز کرد: قریب به 470 هکتار از مزارع ذرت در شهرستان فسا به صورت سیستم های نوین آبیاری قطره ای و بارانی آبیاری می شوند تا حداکثر بهره وری از نهاده های تولید به دست آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با اشاره به اینکه کاشت ذرت در این شهرستان از اوایل خرداد ماه تا پایان مرداد ماه ادامه داشته است، اضافه کرد: پیش بینی می شود از آبان ماه کار برداشت مکانیزه مزارع ذرت با به کار گیری 25دستگاه کمباین آغاز شود.

اواظهار کرد: سالانه با طرح تغییر الگوی کشت و جایگزین کردن گیاهان کم آب برنظیر پنبه، گیاهان دارویی و کلزا از سطح زیرکشت این محصول کاسته می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید