Iranian Agriculture News Agency

یک مقام مسئول خبر داد:

کوچ پائیزه زنبورستان ها به فراشبند آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: کوچ پائیزه زنبورستان ها به این شهرستان آغاز و روند صدور مجوز استقرار از پنجم شهریور ماه در حال اجرا است.

کوچ پائیزه زنبورستان ها به فراشبند آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، فرامز نوعی با اشاره به اینکه مجوز های استقرار حداکثر تا 20 روز فرجه برای ورود و اسکان زنبورستان مد نظر دارد، تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 300 زنبورستان در عرصه های منابع طبیعی، باغ ها و مزارع شهرستان فراشبند مستقر شوند.

به گفته وی؛ صدور مجوز اسکان برای زنبورستان ها ابزار مدیریتی برای جلوگیری از ازدحام آنها در مناطق مختلف است که بر افزایش میزان تولید و بهبود مسائل بهداشتی زنبورستان ها اثر گذار هست.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه استفاده از شهد و گرده گل کُنار مراتع شهرستان فراشبند اصلی ترین عامل کوچ زود هنگام به این شهرستان است، اظهار کرد: پیش بینی می شود تا اوایل آبان ماه بالغ بر 400 تن عسل گل کُنار در این شهرستان تولید و استحصال شود.

نوعی با بیان اینکه زنبور ها در کشاورزی اثرات بسیار مهمی دارند و وظیفه گرده افشانی های موثر را ایفا می کنند، ابراز کرد: میزبانی از زنبورستان ها می تواند در افزایش تولید محصولات کشاورزی و تقویت مراتع موثر باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید