Iranian Agriculture News Agency

کلنگ احداث نخستین سردخانه دومداره در ارسنجان به زمین خورد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: همزمان با هفته دولت کلنگ احداث اولین سردخانه صنعتی دو مداره نگهداری محصولات کشاورزی در شهرک صنعتی این شهرستان به زمین خورد.

کلنگ احداث نخستین سردخانه  دومداره در ارسنجان به زمین خورد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید ناصر حسینی خرمی اظهار کرد: سردخانه مذکور با ظرفیت ۵۰۰۰ تن و در زمینی به مساحت ۸۶۰۰ متر مربع احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت این سردخانه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال است، ابراز کرد: این طرح اشتغال زایی ده نفری را به دنبال دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان تصریح کرد: در این شهرستان سالیانه ۲۵ هزار تن انار و ۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی تولید می شود و نبود سردخانه یکی از مشکلات عمده تولید کنندگان است.

حسینی خرمی؛ ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید، کاهش ضایعات و ایجاد بستر صادرات محصولات کشاورزی را از جمله مزایای احداث سردخانه برشمرد.

صدور مجوز احداث سردخانه در یک روز

رحیم عزیزی فرماندار شهرستان ارسنجان، در مراسم کلنگ زنی این واحد صنعتی ضمن تشکر از احساس مسئولیت سرمایه گذار بومی شهرستان این طرح، گفت: با توجه به اهمیت و نیاز به وجود صنایع تبدیلی تکمیلی و سردخانه در شهرستان فرمانداری و تمامی نهادها بستر لازم را به منظور سرمایه گذاری و صدور مجوزها در یک روز فراهم خواهند نمود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید