Iranian Agriculture News Agency

حسینی خرمی:

یک گلخانه تولید نشاء در ارسنجان آغاز به کار کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: یک گلخانه تولید نشاء محصولات سبزی و صیفی در سطح پنج هزار متر مربع در روستای قلاتخوار این شهرستان به بهره برداری رسید.

یک گلخانه تولید نشاء در ارسنجان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سیدناصر حسینی خرمی با اشاره به اینکه طرح مذکور به مناسبت هفته دولت و با حضور سید احمد احمدی زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس آغاز به کار کرده است، افزود: این گلخانه ظرفیت تولید سالیانه ده میلیون نشاء انواع محصولات سبزی و صیفی را دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه راه اندازی این گلخانه تولید نشاء برای افزایش اشتغال و تولید در بخش کشاورزی موثر است، تصریح کرد: برای اجرای فاز نخست این گلخانه سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی توسط مجری طرح صورت گرفته است.

به گفته وی؛ در صورت تامین و تخصیص اعتبار 12 میلیارد ریالی به این واحد تولیدی، طرح به صورت کامل و با ظرفیت حداکثری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شروع به کار این گلخانه تولید نشاء زمینه اشتغال پنج نفر را به شکل مستقیم فراهم آورده است، ابراز کرد: با دسترسی به نشاء محصولات سبزی و صیفی، مصرف نهاده های تولید کاهش، استفاده حداکثری از اراضی کشاورزی محقق، دوره رشد کوتاه، محصول زود رس و طول دوره برداشت افزایش می یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید