Iranian Agriculture News Agency

بالغ بر ۱۶۰۰ تن نهاده دامی در خرامه توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۰ تن نهاده خام بین دامداری ها و ۱۱۵۴ تن انواع نهاده در بین گاوداری های این شهرستان با نرخ دولتی توزیع شده است.

بالغ بر ۱۶۰۰ تن نهاده دامی در خرامه توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ایرج دهقانی ابراز کرد: این میزان نهاده توزیعی شامل ۷۰۲ تن جو، ۵۰۰ تن خوراک دام آماده، ۲۴۴ تن ذرت و ۱۵۸ تن سویا بوده که به دام های هویت گذاری شده تخصیص یافت.

این مقام مسئول به اهمیت و نقش دامپروری در تامین مایحتاج مردم اشاره کرد و افزود: سالانه بیش از ۱۵ هزار تن گوشت قرمز و ۱۲ هزار تن شیر در واحدهای پرورش دام خرامه تولید می شود.

دهقانی با بیان اینکه ۱۶۰۰ واحد دامداری  با ۱۵۵ هزار راس گوسفند و بز  و ۴۰۰ واحد گاوداری با ظرفیت هشت هزار راس در صنعت دامپروری این شهرستان فعال هستند، اضافه کرد: تخصیص اعتبار و تامین نهاده مورد نیاز دام مولد، سرمایه گذاری برای حفظ امنیت غذایی کشور است.

به گفته وی؛ تولید چرم و پشم برای صنایع نساجی و کود حیوانی قابل استفاده در کشاورزی از دیگر محصولات صنعت دامپروری به شمار می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و هزینه بالای خرید علوفه، تداوم تولید محصولات پروتینی، لبنی و ... مشروط به حمایت گسترده و به موقع از این بخش هست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید