Iranian Agriculture News Agency

میر طالبی تشریح کرد:

260 هزار راس از دام ها در اقلید هویت دار شدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: از ابتدای طرح سراسری هویت گذاری دام ها در این شهرستان تا کنون 264 هزار و 700 راس دام سبک و سنگین با الحاق پلاک گوش هویت گذاری شده اند.

260 هزار راس از دام ها در اقلید هویت دار شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید علی آقا میر طالبی با بیان اینکه در اجرای این برنامه ملی در شهرستان اقلید تا کنون 3300 واحد دامداری شناسایی و شناسه یکتای آنها صادر شده است، افزود: دام های هویت گذاری شده شامل 8700 راس گاو و گوساله و 256 هزار راس گوسفند و بز می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دام های هویت دار دارای یک کد شناسه ملی 15 رقمی هستند، تصریح کرد: اطلاعات دام ها و دامداری ها در سامانه هویت و اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی ثبت می شود.

به گفته وی؛ با این اقدام یکپارچه و ضروری برای تمامی دامداران، فرایند اصلاح نژاد دام ها مدیریت، جابجایی ها کنترل، از قاچاق دام مولد جلوگیری و نهاده های دامی اعم از جو، ذرت، سبوس، خوراک دام و ... به صورت عادلانه تخصیص و توزیع می شود.

 او ابراز کرد: کار پلاک کوبی با همکاری اتحادیه های دامپروری، شرکت های خدمات دامپروری و افراد حقیقی با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی در سطح شهرستان اقلید همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجه ای از دامداری های شهرستان اقلید تا کنون در طرح موصوف شرکت کرده اند، اضافه کرد: دامداران با پلاک کوبی دام های خود و هویت گذاری آنها از مزایای آن بهره‌مند شوند .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید