Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از خبرنگاران بخش کشاورزی استان فارس

آئین نکوداشت خبرنگاران بخش کشاورزی استان فارس به همت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز برگزار شد در این مراسم از 50 نفر از خبرنگاران بخش کشاورزی استان فارس تجلیل شد.

تجلیل از خبرنگاران بخش کشاورزی استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در آئین مذکور با تاکید بر اهمیت موضوع اطلاع رسانی و احترام به اصحاب رسانه، گفت: نظام های اجرایی و دولت ها معمولا از اهمیت شفافیت، دقت و صحت در انجام ماموریت های خود سخن می گویند.

احمد طمراسی افزود: اصحاب رسانه با انعکاس برنامه و اقدامات هر سازمان بهترین عامل برای شفاف‌سازی و صحت برنامه‌های اجرایی هستند.

وی ابراز کرد: مجموعه دولتی با قبول مسئولیت خدمت به مردم در معرض کنترل ها و نظارت ها قرار گرفتند از این رو باید با ارائه شفاف اطلاعات، ماموریت خود را انجام دهند.

طمراسی اظهار کرد: مسئولین باید با سعه صدر در استفاده از ظرفیت رسانه ها به منظور انتقال اخبار و اطلاعات اهتمام کنند تا جامعه‌ای که وظیفه انتقال اخبار و اطلاعات را برعهده دارند همانند گذشته موفق و پیروز باشند.

فعالیت اصحاب رسانه مقدس است

در ادامه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه تلاش اصحاب رسانه مقدس است، گفت: باید در کنار تلاش اصحاب رسانه سه شاخصه صداقت، شجاعت و صراحت باشد.

سید محسن قائمی با بیان اینکه مجموعه جهاد کشاورزی که با غذای مردم سروکار دارد و مجموعه عظیمی است، افزود: اگر تلاش خبرنگاران نبود فعالیت این مجموعه ابتر می ماند.

قائمی  با اشاره به اینکه استان فارس سومین حرم اهل بیت و به فرموده مقام معظم رهبری مردم فارس همواره جزو پیشروها بوده‌اند، و این استان حقاً و انصافاً یک قله است، ابراز کرد: فارس به جهت شاخصه های تاریخی، مذهبی و فرهنگی در کشور تاثیرگذار است.

مطالبه گری پیشرفت جامعه را به دنبال دارد

در ادامه این آئین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: انعکاس اخبار و فعالیت های بخش کشاورزی و و تبیین وظایف مدیران باعث مطالبه‌گری در  جامعه می شود و در نتیجه مطالبه گری پیشرفت و ترقی درون جامعه اتفاق می‌افتد.

ذبیح الله سیروسی با بیان اینکه شهرستان شیراز پیشانی استان فارس است و بخش بزرگی از تولیدات کشاورزی فارس در این شهرستان رقم می خورد، افزود: باید زحمت تولیدکنندگان به سمع و نظر جامعه برسد که این امر توسط اصحاب رسانه صورت می گیرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، فرا رسیدن هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار را به خبرنگاران تبریک گفت و از تعامل بسیار خوب و سازنده اصحاب رسانه با بخش کشاورزی تقدیر کرد.

فارس قطب کشاورزی کشور

در این مراسم رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استان فارس با تامین بیش از 11 درصد تولیدات کشاورزی کشور و اشتغال 50 درصدی در بخش کشاورزی قطب کشاورزی کشور است، بنابراین اصحاب رسانه در این بخش بزرگی از فعالیت کشاورزی کشور را پوشش می دهند.

علیرضا واحدی پور ابراز کرد: خبرنگاران دیده بان امین جامعه و مدافعان آگاهی هستند که پرچم رسالت بزرگ اطلاع رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته اند.

وی افزود: در این میانه میدان، گاه خبرنگار خود خبر می شود و جامعه ای را داغدار می کند همچون دو خبرنگار فقیدی که در حادثه اتوبوس ارومیه و در حین انجام رسالت جان خود را از دست دادند یا خبرنگاران جنگی که دوربین و ضبط به دست در خط مقدم حضور یافتند تا صحنه ای از صحنه های دفاع مقدس را به تصویر بکشند اما کسی نبود که صحنه جان دادن آن ها را به اکران بگذارد.

در این آئین فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی و محسن محمدی صفری کوچکی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز حضور داشتند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید