Iranian Agriculture News Agency

اولین غرفه عرضه محصولات گواهی شده آغاز به کار کرد

اولین غرفه عرضه مستقیم محصولات گواهی شده با حضور علیرضا رفیعی پور مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی، احمد طمراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ابراهیم ابراهیمی معاون پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب شیراز و جمعی از مسئولین آغاز به کار کرد.

اولین غرفه عرضه محصولات گواهی شده آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، غرفه عرضه مستقیم محصولات گواهی شده  برای اولین بار در کشور، به منظور ارتقای دسترسی و سلامت شهروندان و کاهش حاشیه بازار در شهرستان شیراز راهی اندازی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مراسم مذکور گفت: باعث افتخار است که بیش از 90 درصد از محصولات غذای مورد نیاز کشور توسط بهره برداران بخش کشاورزی تامین می شود و اولین حلقه زنجیره تامین امنیت غذایی ایجاد شده است.

احمدطمراسی با اشاره به اینکه تولید محصول گواهی شده و استاندارد دومین حلقه زنجیره تامین امنیت غذایی است، تصریح کرد: علی رغم تحریم ها و تهدیدها بهره برداران بخش کشاورزی در این راستا گام برداشتند و امروز می‌توانیم این افتخار را داشته باشیم که نه تنها در اثنای این ناملایمات توانستیم تولید را تضمین کنیم بلکه سطح کیفی سلامت محصولات کشاورزی در حال ارتقا است.

وی با اشاره به اینکه اولین مرکز عرضه مستقیم محصولات گواهی شده و استاندارد ایران در استان فارس و شهرستان شیراز به همت شهرداری شیراز آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: در این مرکز هشت محصول پر مصرف گواهی شده مورد نیاز شهروندان به عرضه گذاشته شده است و  با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی ذی ربط ارتقای تعداد مراکز عرضه مستقیم محصولات گواهی شده در دستور کار قرار دارد.

طمراسی با تاکید بر اینکه مردم شریف استان فارس باید ضرورت مصرف محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد را در برنامه غذایی خود احساس کنند، افزود: ایجاد مراکز عرضه از این قبیل باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

سال گذشته تفاهم نامه هشت جانبه ای بین بخشی در زمینه عرضه مستقیم محصولات گواهی شده و استاندارد امضا شد که راه اندازی غرفه مذکور "نبش کوچه 62 قصرالدشت شهرستان شیراز" در راستای این تفاهم نامه بود.

تفاهم نامه مذکور فی مابین شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری شیراز، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد،  سازمان صنعت و معدن و تجارت و سازمان تعاون روستایی استان فارس امضا شد. این تفاهم نامه با هدف عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد، به منظور ارتقای دسترسی و سلامت شهروندان و کاهش حاشیه بازار در بازارچه‌های عرضه ارزاق عمومی شهرداری شیراز با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و شرکت‌های تولیدی و توزیعی بخش کشاورزی دارای گواهی ها و مجوزهای قانونی منعقد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید