Iranian Agriculture News Agency

با اخذ دستور قضایی؛

مشاورین املاک دخیل در تفکیک و قطعه بندی اراضی کشاورزی شیراز تعطیل شدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: پس از طرح موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال و کمیته صیانت از اراضی استان فارس و اخذ دستور از مقام قضایی، سه واحد مشاور املاک دخیل در خرید، فروش، تفکیک و قطعه بندی غیر مجاز اراضی کشاورزی این شهرستان تعطیل شدند.

مشاورین املاک دخیل در تفکیک و قطعه بندی اراضی کشاورزی شیراز تعطیل شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح الله سیروسی با تاکید بر عزم راسخ تمامی مراجع ذی ربط برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی تصریح کرد: واحد های مذکور در منطقه صدرا و باغ شهرهای بهاران تا زمان تعیین تکلیف قضایی تعطیل خواهند بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شناسایی و پلمپ دیگر واحد های مشاور املاک و بنگاه های تسهیل کننده تفکیک، خرید و فروش قطعات باغ شهری و اراضی کشاورزی زیر حد نصاب مقرر در قانون منع خرد شدن اراضی کشاورزی در دست اقدام و پیگیری است، اظهار کرد: تعطیلی واحدهای صورت گرفته پس از قرائت دستور قضایی و با حضور ضابطین انجام گرفته است.

سیروسی ابراز کرد: تمامی این اقدامات به منظور رعایت قانون و حفظ امنیت غذایی جامعه با پیگیری اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، همکاری ویژه مقام قضایی و مشارکت قابل تقدیر پلیس امنیت اقتصادی در حال شکل گیری و اجرا هست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با تاکید بر ممنوعیت خرید و فروش قطعات باغ شهری مجموعه بهاران افزود: شهروندان هوشیار باشند تا در دام وسوسه دلالان و سودجویان گرفتار نشده و درگیر تبعات قانونی اینگونه تخلفات نشوند.

به گفته وی؛ هر گونه خرید، فروش، تفکیک، قطعه بندی، ساخت و ساز، حصار کشی و تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی نیازمند اخذ استعلام و مجوز های لازم از اداره امور اراضی جهاد کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید