Iranian Agriculture News Agency

زنان روستایی مرودشت در تولید کمپوست توانمند می‌شوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: با اجرای طرح تولید کمپوست توسط زنان روستایی این شهرستان 30 نفر از بانوان آموزش های عملی لازم را در دوره مهارتی فرا گرفتند.

زنان روستایی مرودشت در تولید کمپوست توانمند می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی با اشاره به اینکه این طرح توسط واحد امور زنان روستایی در اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت پیشنهاد، تامین اعتبار و اجرا شده است، تصریح کرد: در این طرح از ضایعات گیاه دارویی شیرین بیان و کود حیوانی برای تولید کمپوست استفاده شده است.

وی با بیان این که کمپوست تولیدی مقرر است در سایت‌های گیاهان دارویی، باغچه محصول سالم زنان روستایی و طرح تولید محصول استاندارد زعفران در مزارع شهرستان مرودشت مصرف شود، افزود: تولید این نوع کودها علاوه بر کمک به احیا و حفظ محیط زیست موجب استفاده مطلوب‌ از ضایعات کشاورزی، بقایای گیاهی و دامی می‌شود.

همتی؛ افزایش دانش و مهارت زنان روستایی، افزایش بهره‌وری و درآمد زنان روستایی، ایجاد و توسعه اشتغال در روستاها، توسعه سلامت افراد جامعه با تولید غذای سالم تر و افزایش ماده آلی خاک ها را از دیگر اهداف این طرح دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تاکید کرد: تولید کودهای آلی به عنوان یکی از اهداف مهم خصوصا در تولید محصولات استاندارد بسیارحائز اهمیت و مورد توجه است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید