Iranian Agriculture News Agency

با پایان فصل ژل گیری از کندو های عسل؛

تولید بیش از 30 هزار گرم ژل شاهانه در زنبورستان های کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با پایان فصل تولید و احصائ ژل شاهانه از زنبورستان ها پیش بینی می شود میزان تولید آن در این شهرستان به 35 هزار گرم برسد.

تولید بیش از 30 هزار گرم ژل شاهانه در زنبورستان های کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با اشاره به اینکه از ژل رویال به عنوان اکسیر جوانی و طول عمر یاد می شود و یک محصول ثانویه در صنعت زنبورداری است، تصریح کرد: تولید این محصول از صرفه اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است و هر گرم از آن قریب به 120 هزار تومان به فروش می رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار ها 415 واحد زنبورداری با حدود صد هزار کلنی در این شهرستان فعالیت داشته و رتبه دوم این بخش را در استان فارس به خود اختصاص داده است، افزود: ژل رویال بعد از عسل مهم ترین محصول کندو بوده و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و قوی نقش دارویی موثری دردرمان برخی از بیماری ها و تقویت سیستم دفاعی بدن دارد.

وی به توانمندی های شهرستان کازرون در تولید سایر فرآورده‌های زنبور عسل نیز اشاره و ابراز کرد: سالانه 2500 کیلوگرم گرده گل، 11 هزار و 500 کیلوگرم موم عسل و پنج کیلوگرم بره موم  از زنبورستان های این شهرستان استحصال  می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید