Iranian Agriculture News Agency

فعالیت نخستین واحد پرورش گاومیش در سروستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: نخستین واحد پرورش گاومیش با ظرفیت 23 راس در این شهرستان مشغول به فعالیت است.

فعالیت نخستین واحد پرورش گاومیش در سروستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سهراب عاشوری با اشاره به اینکه خواستگاه اصلی این دام ها استان خوزستان است، تصریح کرد: این دام ها با سرمایه جاری 350 میلیون تومانی خریداری و پس از انجام مراحل انتقال در یک واحد دامپروری واقع در روستای قلات شهرستان سروستان نگهداری می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه گاومیش از منابع با ارزش دامی در تامین پروتئین مورد نیاز انسان به صورت گوشت قرمز و شیر است، ابراز کرد: با راه اندازی واحد مذکور دو نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

عاشوری با بیان اینکه هر چند به نگهداری و پرورش گاومیش نسبت به دیگر دام های اهلی سبک و سنگین توجه و استقبال نشده است، اظهار کرد: امکان تغذیه از علوفه های متنوع و ارزان تر، مقاومت بالاتر نسبت به برخی بیماری ها، سازگاری خوب با شرایط محیطی، تولید شیر و گوشت با میزان کمتر کلسترول و قیمت بالاتر آن از مزایای پرورش گاومیش ها است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان ضمن تاکید بر حمایت از پرورش دام سنگین مذکور در این شهرستان افزود: علاقه مندان به ورود به این حرفه برای اخذ مشاوره، راهنمایی و مجوز های لازم می توانند به این مدیریت مراجعه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید