Iranian Agriculture News Agency

رشیدی خبر داد:

کازرون پیشگام در صنایع سردخانه ای خرما

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: این شهرستان با 29 واحد سردخانه زیر صفر برای نگهداری خرما و رطب پیشگام و رتبه نخست این صنایع در استان فارس است .

کازرون پیشگام در صنایع سردخانه ای خرما

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی تصریح کرد: شهرستان کازرون با داشتن این تعداد سردخانه زیر صفر، ظرفیت نگهداری سالانه 33 هزار و 350 تن خرما را دارا هست و زمینه اشتغال 170 نفر را در این بخش فراهم شده است.

او با اشاره به تولید سالانه بیش از 42 هزار تن خرما در شهرستان کازرون اظهار کرد: خرما یکی از ظرفیت‌ های مهم کشاورزی این شهرستان است که نقش مهم و تأثیرگذاری در تولید، اشتغال و صادرات دارد.

وی با تاکید بر اینکه سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی زمینه‌ساز رونق اقتصادی هستند، افزود: سردخانه‌ها در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی نقش کلیدی دارند و به عنوان حلقه واسط تولید و بازار می‌توانند در حفظ کیفیت محصول، نقش اساسی ایفا کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: با توسعه فضای سردخانه ای در این شهرستان علاوه بر فراهم شدن امکان نگهداری خرما و رطب باغداران، مشکلات کاهش در کیفیت و قیمت محصول رفع شده و باغداران در زمان نیاز بازار اقدام به فروش می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول؛ عمده سردخانه ها ی شهرستان کازرون در بخش خشت، کنارتخته و کمارج واقع است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید