Iranian Agriculture News Agency

به منظور تسهیل در مبارزه بیولوژیک با آفات نباتی؛

یک مرکز تولید و پرورش حشرات مفید در اقلید ایجاد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با تاکید بر اینکه شرایط و امکانات مبارزه غیر شیمیایی و بیولوژیک با آفات نباتی باید برای کشاورزان فراهم شود، گفت: اولین مرکز تولید و پرورش حشرات مفید (اینسکتاریوم) در منطقه حسن آباد این شهرستان راه اندازی شد.

یک مرکز تولید و پرورش حشرات مفید در اقلید ایجاد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید علی آقا میرطالبی با بیان اینکه مرکز مذکور "زنبور براکون" تولید می نماید، تصریح کرد: این مرکز آمادگی تولید بیش از پنج میلیون زنبور براکون را برای سال جاری دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اینسکتاریوم پارس ارگانیک با توجه به نیاز شهرستان و استقبال کشاورزان در به کارگیری روش های غیر شیمیایی و بیولوژیک برای کنترل آفات ایجاد شده است، افزود: زنبور براکون در کنترل هلیوتیس (کرم پیله خوار) در مزارع حبوبات، گوجه فرنگی و سایر میزبان های این آفت در مزارع منطقه مورد استفاده دارد.

به گفته وی؛ وجود سطح بالای زیر کشت مزارع حبوبات و گوجه فرنگی، اثربخشی زنبور براکون در کنترل آفت هلیوتیس، پرورش گونه بومی زنبور، کیفیت بالای زنبور پرورشی و تلفات ناچیز آن در زمان انتقال به مزارع و ایجاد امکان دسترسی آسان اعضای کلینیک های گیاهپزشکی به اینسکتاریوم از جمله دلایل راه اندازی این واحد بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید