Iranian Agriculture News Agency

به منظور توسعه و انتقال تکنولوژی؛

گشایش اولین مرکز توسعه کسب و کارهای کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی فارس

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: نخستین مرکز توسعه کسب و کار های کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی در استان فارس در زمینه‌های توسعه و انتقال تکنولوژی، آموزش، بازاریابی، خدمات فناوری، بهبود کسب و کار و خدمات مشاوره‌ای محصولات کشاورزی گشایش یافت.

گشایش اولین مرکز توسعه کسب و کارهای کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد جواد احمدی با اشاره به اینکه مرکز مذکور توسط شرکت مدیریت و توسعه فروغ افکار اداره می شود، تصریح کرد: راه اندازی مراکز توسعه خدمات کسب و کار های کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی (Agri-BDS) به منزله کانون‌های اشاعه دانش و اطلاعات کشاورزی در محیط های تولید و موجب ایجاد دانش در محیط های کشاورزی می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یک سازمان مردمی و دانش محور با تغییر رویکرد، تمامی راهبردها و برنامه های خود را با اتکاء به ظرفیت های مردمی و بهره‌گیری از توانمندی اعضای حقیقی و حقوقی تدوین و اجرای آن را پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز کسب و کار به منظور اجرایی کردن اهداف و وظایف قانونی، ارتقاء سطح دانش و گسترش فناوری های جدید، حفظ و حمایت از حقوق صنفی اعضاء و ارائه خدمات تخصصی کشاورزی است، افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان حلقه مفقوده بین کانون تولید دانش و محیط کشاورزی، در حال شناسایی و معرفی فناوری های جدید در بخش کشاورزی است.

به گفته احمدی؛ معرفی پهپاد های کشاورزی یکی از برنامه هایی است که تاکنون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس با برگزاری دوره های متعدد، خصوصا همزمان با هفدهمین نمایشگاه کشاورزی در این استان نسبت به معرفی تکنولوژی آن اقدام کرده است.

او با اشاره به اینکه توسعه مناسبات جدید در کشاورزی از جمله "اشتغال دانش مزد محوری" و "سهم بری دانش از تولید" یکی دیگر از اولویت های سازمان متبوع او در عرصه کشاورزی است، ابراز کرد: برای نخستین بار تلاش شده تا قرارداد "سهم بری دانش از تولید" در بخش کشاورزی، در بستر خود محقق شود؛ این امر موجب برجسته سازی نقش علم، دانش و حضور مهندسان کشاورزی در کنار تولید کنندگان و افزایش راندمان تولید خواهد بود.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی فارس بیان کرد: سازمان نظام مهندسی، با توجه با شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری، تسهیل و روان سازی صدور مجوزهای تولید را به عنوان درب ورودی سرمایه گذاری و کمک به رونق تولید در دستور کار قرار داده است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید