Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

توسعه یافتگی در صندوق بیمه کشاورزی ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: صندوق بیمه کشاورزی ایران از ابتدا تاکنون شرایط توسعه یافتگی خوبی را حداقل در سه بخش طی کرده است.

توسعه یافتگی در صندوق بیمه کشاورزی ایران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمد طمراسی در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی که با حضور سید حمید کریمی رئیس اداره کل پایش و ارزیابی خسارت ستاد صندوق بیمه کشور برگزار شد با اشاره به شاخص های معنایی رشد صندوق بیمه بخش کشاورزی ایران، اظهار کرد: این صندوق در حوزه فعالیت ها یا اقدامات فناورانه در سطح ملی پیشگام است و در مواردی ‌نیز رتبه های بین‌المللی خوبی کسب کرده است.

وی با بیان اینکه صندوق مذکور در زمینه تحت پوشش قرار دادن محصولات کشاورزی مراحل بلوغ را طی کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 180 محصول و عوامل تولید را تحت پوشش دارد.

طمراسی با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزی استقلال مالی پیدا کرده و در دولت برای این صندوق ردیف، منابع و موضوعات در نظر گرفته شده است، افزود: پیش از این صندوق بیمه کشاورزی همه امورات را تقریباً از حوزه استقرار بانک کشاورزی تامین می کرد.

بیمه محصولات کشاورزی باید فراگیر شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پیش فرض هر کشاورز باید تحت پوشش بیمه قرار دادن محصولات کشاورزی باشد و ضروری است که صندوق بیمه کشاورزی ایران شرایط این امر را فراهم کند.

طمراسی به جدول سه گزینه ای سطح انتظار، برنامه و تحقق بیمه محصولات کشاورزی گریزی زد و افزود: به غیر از بخش هایی مثل طیور و شیلات که بیمه اجباری است در سایر بخش ها تفاوت معناداری وجود دارد که باید آسیب شناسی و برنامه ریزی شود و در آینده نزدیک محصولات کشاورزی همه تولیدکنندگان بیمه نامه داشته باشند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید