Iranian Agriculture News Agency

رها سازی بچه ماهی کپور در استخر های سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: در راستای اجرای پروژه پرورش کپور ماهیان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، بیش از 20 هزار قطعه انواع بچه ماهی کپور در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان رها سازی شد.

رها سازی بچه ماهی کپور در استخر های سپیدان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری اظهار کرد: این کپور ماهیان در ابتدای ماه جاری رهاسازی شده اند و در اواسط فصل پاییز برداشت خواهند شد.

به گفته وی؛ فعال سازی این استخرها علاوه بر استفاده دو منظوره تولید ماهی در کنار فعالیت کشاورزی تأثیر زیادی در افزایش درآمد کشاورزی و سرانه مصرف ماهی خواهد داشت.

نصیری با بیان اینکه تولید این ماهیان با کمترین هزینه با هدف تحقق رونق تولید انجام گردیده است، تصریح کرد: استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی، ترویج فعالیت پرورش ماهی در مناطق روستایی و ترویج فرهنگ مصرف ماهی بین کشاورزان و افزایش مصرف سرانه ماهی این قشر از جامعه را به دنبال خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو تن انواع ماهیان گرمابی از طریق رها سازی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان تولید شده است اظهارکرد: پیش بینی می شود در سال جاری تولید ماهی کپور در این شهرستان به بیش از ده تن افزایش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید