Iranian Agriculture News Agency

خرید حمایتی دام زنده مازاد عشایر در کشتارگاه های فارس

مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: خرید حمایتی دام زنده مازاد عشایر در کشتارگاه های شیراز، مرودشت و اقلید آغاز شد و عشایر خسارت دیده از خشکسالی که تمایل داشته باشند دامشان را به فروش برسانند با توجه به محل استقرار می توانند به یکی از این کشتارگاه ها مراجعه کنند.

خرید حمایتی دام زنده مازاد عشایر در کشتارگاه های فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح الله بهرامی روز چهارشنبه نوزدهم خرداد ماه در آیین "آغاز خرید حمایتی دام زنده از عشایر خسارت دیده از خشکسالی" که با حضور ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس برگزار شد، بیان کرد: طرح خرید دام مازاد حمایتی عشایر استان فارس در راستای اجرای مصوبات ستاد بحران استان در حمایت از عشایر خسارت دیده از خشکسالی اجرا می شود.

 وی افزود: عشایر می توانند دام های مازاد و حذفی و هم چنین دام های جوانی که بازار فروش مناسبی ندارند به صورت ترکیبی و یا مجزا به صورت پیر، بزرگ و کوچک به فروش برسانند.

این مقام مسئول ابراز کرد: در کنار این طرح تلفیقی از روش خرید دام، پرداخت تسهیلات بانکی داریم و تامین علوفه که به دو شیوه است، افرادی که دام را به فروش می رسانند به ازای هر یک کیلو دام زنده سه کیلوگرم خوراک دام در اختیارشان قرار می گیرد و همینطور علوفه ایی که از طریق شرکت تعاونی عشایری در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

مدیر کل امور عشایر استان فارس اظهار کرد: تسهیلات به صورت قرض الحسنه پنج ساله با سود ۴ درصد در اختیار این افراد قرار می گیرد که به محض اینکه از طریق تهران اعلام شود فرآیند اجرایی شروع می شود.

بهرامی ابراز کرد:  استان فارس با بیش از سه میلیون  راس دام مستقر در ۶۷ درصد از عرصه های مرتعی این استان بیشترین جمعیت دام عشایری کشور را دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید