Iranian Agriculture News Agency

تشکیل پرونده نقل و انتقالات در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از ثبت155 مورد استعلام نقل و انتقال اراضی در دو ماه نخست سال خبر داد و گفت: این مدیریت همواره پاسخگوی استعلام هایی است که از دفاتر ثبت اسناد رسمی ارسال می شود.

تشکیل پرونده نقل و انتقالات در سپیدان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری ابراز کرد: ضرورت پاسخگویی به این نوع استعلام ها به منظور جلوگیری از تغییرکاربری های غیر مجاز و جلوگیری از خرد شدن و تفکیک اراضی است.

وی تصریح کرد: با توجه به ماده 2 قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، تفکیک و افراز اراضی مذکور به قطعات کمتر از نصاب تعیین شده ممنوع است و ارائه هر گونه خدمات ثبتی از قبیل صدورسند مالکیت تفکیکی یا افرازی مجاز نخواهد بود و برای اینگونه اراضی در صورت تقاضا، سند مشاعی صادر و نقل و انتقال اسناد به طور مشاعی بلا مانع است.

نصیری بیان کرد: فرآیند تشکیل پرونده های نقل و انتقال شامل تهیه نقشه، اخذ سند و مدرک شناسایی، تعهد نامه محضری، بازدید از اراضی به منظور شناسایی تغییرکاربری ها و درنهایت تشکیل پرونده قضایی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهار کرد: در بازه زمانی دو ماهه ابتدای سال بیش از یک سوم  پرونده های تشکیل شده به مرحله نهایی فرآیند مذکور رسیده است که 85 درصد از این استعلامات واصله مربوط بخش همایجان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید