Iranian Agriculture News Agency

توجه به کشاورزی هوشمند در خرامه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از توسعه به کارگیری فناوری نوین پهپاد های هوشمند کشاورزی در سطح ۷۵۰ هکتار از مزارع گندم این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.

توجه به کشاورزی هوشمند در خرامه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ایرج دهقانی گفت: با همت کارشناسان این مدیریت عملیات محلول پاشی در بیش از ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم، سمپاشی بر علیه سن مادری و پوره سن در ۱۵۰ هکتار و مبارزه با علف های هرز در سطح ۲۰۰ هکتار با پهپاد انجام شد.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب در شرایط بحران کم آبی اظهار کرد: استفاده از پهپاد ها کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب را در مقایسه با روش سنتی به دنبال داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشاورزی مدرن زیر بنای توسعه کشور است، ابراز کرد: پهپاد، پرنده هدایت پذیر از دور،  مکانیکی و بدون سرنشین و  یک ابزار مدیریتی پیشرفته در صنعت کشاورزی محسوب می شود.

دهقانی؛ مدیریت زمان  و افزایش سرعت عمل، کاهش هزینه های تولید، همپوشانی یکنواخت سم و کود، کاهش تردد ماشین آلات و جلوگیری از تشکیل لایه های سخت در اراضی را از دیگر مزایای پهباد عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه تصریح کرد: تخصیص اعتبار برای افزایش تعداد این دستگاه ها از مولفه های اساسی در توسعه کشاورزی هوشمند قلمداد می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید