Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی خبر داد:

افزایش 20 درصدی جوجه ریزی در مرغداری های شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از افزایش نزدیک به 20 درصدی جوجه ریزی از ابتدای سال جاری تا کنون در واحد های مرغداری گوشتی این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش 20 درصدی جوجه ریزی در مرغداری های شیراز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح الله سیروسی با اشاره به دستورالعمل های ابلاغی به منظور تامین نهاده های دام و طیور و تنظیم بازار مرغ، گفت: میزان جوجه ریزی در دو ماه ابتدای امسال در این شهرستان به بیش از یک میلیون و 980 هزار قطعه در 51 واحد مرغداری گوشتی رسیده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: این تعداد از جوجه ریزی مورد اشاره در واحد های مرغداری شهرستان شیراز منتج به تولید 4500 تن مرغ زنده معادل 3500 تن مرغ گرم کشتار روز شده است که به منظور تامین نیاز بازار با نظارت کامل در بین فروشگاه های منتخب توزیع می شود.

سیروسی با بیان اینکه تمامی واحد های مرغداری اقلام خوراکی مورد نیاز خود را با قیمت مصوب یارانه دار دریافت و ملزم به فروش مرغ زنده با قیمت ابلاغی بوده اند، افزود: در طول دوره زمانی دو ماهه ابتدایی امسال بیش از 6 هزار تن ذرت و بالغ بر سه هزار تن سویا دولتی به مرغداران شهرستان شیراز تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه هفت کشتارگاه کیان مرغ، زرین مرغ، شیراز مرغ، مرغ بال پا، پاسارگاد، فارس ماکیان و مرغ تک در این شهرستان فعال هستند، ابراز کرد: در مدت موصوف بیش از 90 مورد بازرسی توسط کارشناسان این مدیریت از کشتار گاه های طیور انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید