Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت چغندر قند پاییزه در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی کازرون از آغاز برداشت چغندرقند پاییزه از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال 15 هزار تن چغندر قند پاییزه از مزارع زیر کشت برداشت شود.

آغاز برداشت چغندر قند پاییزه در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی متوسط عملکرد چغندر قند پاییزه در شهرستان کازرون را 65 تن در هکتار عنوان کرد و افزود: در سال زراعی جاری این شهرستان با  230 هکتار سطح زیر کشت چغندر قند پاییزه رتبه دوم این زراعت را در استان فارس دارد.

او با بیان اینکه برداشت چغندر قند پائیزه تا اواخر خرداد ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در سال زراعی جاری برای اولین بار 68 هکتار از اراضی بخش های کنارتخته و فامور شهرستان کازرون به کشت چغندر قند پاییزه  اختصاص داشته است.

به گفته وی؛ شهرستان کازرون مستعد کشت چغندر قند پاییزه است و این محصول یک الگوی مناسب برای رعایت تناوب کشت در کنار غلات محسوب می‌شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: کشت چغندر قند در قالب کشاورزی قراردادی و با انعقاد قرارداد کشت انجام می شود و طبق قرارداد با کارخانه قند مرودشت، محصول برداشت شده از کشاورزان با قیمت هر کیلو 1200 تومان خریداری می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: مصرف آب کمتر در مزارع، بالاتر بودن میانگین عملکرد، تحمل به شوری و اصلاح خاک از مزایای کشت پاییزه چغندر قند در مناطق جنوبی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید