Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی خرامه خبر داد:

کاشت یک رقم جدید انگور برای اولین بار در خرامه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از کاشت ۳۱۵۰ اصله قلمه ریشه دار انگور ترکمن ۴ در اراضی باغی روستای مهرآباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

کاشت یک رقم جدید انگور برای اولین بار در خرامه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ایرج دهقانی با اشاره به اینکه انگور رقم ترکمن۴ از سال اول به بار می نشیند، گفت: انتظار داریم در اولین سال باردهی بالغ بر ۱۰ تن محصول از دو هکتار سطح زیر کشت انگور ترکمن۴ برداشت و روانه بازار مصرف شود.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم جایگزینی روش های نوین علمی در عملیات های باغی با روش های سنتی و اقتصادی نمودن تولید، اظهار کرد: در باغ مذکور سیستم هدایت و تربیت انگور به صورت داربستی و با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای طراحی شده است.

او افزود: با اجرای این طرح تعداد درختچه ها در هر هکتار نسبت به روش سنتی بیشتر و با مصرف آب کمتر، تولید بالاتری حاصل خواهد شد.

دهقانی با بیان اینکه انگور رقم ترکمن4 از ارقام پرمحصول و زود بازده است، ابراز کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و افت سفره های زیرزمینی تغییر الگوی کشت از اصول اساسی تداوم تولید محسوب می شود.

وی؛ مقاومت بسیار عالی این رقم در برابر آفات، بیماری ها و سرما، کمیابی، بازار پسندی و تجاری بودن را از دیگر  ویژگی های انگور ترکمن۴ عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه تصریح کرد: انگور بی دانه و سیاه رنگ ترکمن۴ با ظاهری شبیه به انگور یاقوتی در بعضی مناطق مویز و در برخی نواحی بلک سیلدس نامیده می شود؛ تاکستان های خرامه در بیش از ده هکتار شامل ارقام عسکری و یاقوتی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید