Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت خبر داد:

پیش بینی تولید ۷۰ تن گل محمدی در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: پیش بینی می شود بیش از ۷۰ تن گل محمدی از سطح 35 هکتار از باغ های این شهرستان برداشت و روانه کارگاه های تولیدی شود.

پیش بینی تولید ۷۰ تن گل محمدی در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی با بیان اینکه کار برداشت گل محمدی در این شهرستان از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر همین ماه نیز ادامه دارد، تصریح کرد: توسعه گل محمدی در شهرستان مرودشت به دلیل اقلیم حاکم بر منطقه از توسعه قابل قبولی برخوردار است.

او بیان کرد: به منظور توسعه باغ های گل محمدی و صیانت از منابع آبی به متقاضیانی که قصد راه اندازی باغ دارند تسهیلات ارزان قیمت و نهال یارانه دار تعلق می گیرد.

به گفته وی؛ توسعه کاشت گل محمدی علاوه بر تغییر الگوی کشت می تواند با ایجاد بستر های مناسب برای روستاییان اشتغال زایی کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با راه اندازی کارگاه فرآوری گل محمدی در مرودشت دغدغه تولید کنندگان برای فروش و فرآوری محصول نیز برطرف شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه گل محمدی از گیاهان کم آب بر است، افزود: این محصول در مقابل تنش آبی مقاوم است و با یک نوبت آبیاری در فروردین ماه نیز محفوظ می ماند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید