Iranian Agriculture News Agency

"شجری" در سفر به استان فارس تاکید کرد:

با متخلفین در قسمت‌های مختلف شبکه توزیع گوشت مرغ برخورد قانونی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در چند روز اخیر از کل زنجیره تولید و عرضه مرغ از قبیل مرغداری ها، کشتارگاه ها و فروشگاه های استان فارس بازدید داشته است، گفت: تخلفانی شامل فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب و یا قطعه بندی در بعضی از فروشگاه ها و عدم نصب قیمت مصوب مشاهده شد که قطعا از طریق مراجع قضایی با متخلفین برخورد می شود.

با متخلفین در قسمت‌های مختلف شبکه توزیع گوشت مرغ برخورد قانونی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شاهرخ شجری تصریح کرد: استان فارس یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور است که در شرایط عادی علاوه بر نیاز داخلی  بخشی از نیاز استان های مجاور نیز تامین می‌کند اما متاسفانه در شرایط فعلی بی نظمی و بی انضباطی در طول شبکه توزیع گوشت مرغ از تولید تا عرضه باعث شده که در تامین مرغ مردم اخلال ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد، ابراز کرد: نهاده  و خوراک های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به سختی تامین شده و در قیمت مصوب مرغ سود همه عوامل دیده شده است.

او با اشاره به اینکه با ایجاد زنجیره های عرضه در بخش کشاورزی به ویژه در حوزه طیور و تولید قراردادی از نوسانات تولید جلوگیری و شبکه توزیع نظام‌مند می شود، افزود: انتظار می رود اتحادیه ها در این زمینه ایفای نقش کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: با راه اندازی طرح تولید قراردادی در روزهای آینده علاوه بر ساماندهی و تامین نیاز صد در صدی بازار داخلی استان فارس، امکان صادرات مرغ به استان های مجاور نیز فراهم می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید