Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید بیش از هزار تن کلزا در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با بیان اینکه برداشت کلزا در این شهرستان  از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود تا اواسط خرداد ماه ۱۳۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع حاصل شود.

پیش بینی تولید بیش از هزار تن کلزا در فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصرانصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا افزود: سطح کلزای قابل برداشت در شهرستان فسا 700هکتار است که تا کنون یک کمباین مجهز به هد مخصوص کار برداشت کلزا را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: کلزا از جمله محصولاتی است که به صورت تضمینی از طرف دولت و با قیمت  هر کیلوگرم 11هزارتومان خریداری می شود و مرکز خرید کلزای اتحادیه تعاونی روستایی واقع در منطقه اکبر آباد آماده تحویل گرفتن محصول کلزای کشاورزان شهرستان فسا است.

انصاری با بیان اینکه کلزا در فهرست کشت‌های با نیاز آبی کم قرار دارد، گفت: توسعه این کشت می‌تواند علاوه بر مدیریت مصرف آب، نقش مهمی در درآمدزایی بیشتر کشاورزان داشته باشد.

این مقام مسئول  اضافه کرد: خاصیت سازگاری با محیط، ارزش تناوبی بالا، کنترل علف‌های هرز، استفاده بهینه از رطوبت و بارندگی، برداشت زود هنگام و در نتیجه آماده شدن زمین برای کشت دوم و داشتن ۴۰ درصد روغن بسیار با کیفیت از دیگر مزایای توسعه کشت کلزا است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید