Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

کشت ذرت علوفه‌ای زود هنگام در مرودشت آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت ذرت علوفه ای بهاره در این شهرستان خبر داد و گفت: تولید ذرت علوفه ای تازه و با کیفیت در اول تابستان و کاهش مصرف آب مهمترین مزیت کشت ذرت علوفه ای زود هنگام است.

کشت ذرت علوفه‌ای زود هنگام در مرودشت آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی تصریح کرد: کشت مرسوم ذرت در منطقه اوایل تیر و برداشت مرسوم نیز از اواخر شهریور تا اواخر مهر ماه است.

وی افزود: کشت ذرت در این زمان علاوه بر تناوب زراعی مناسب و بالا بردن اقتصاد کشاورز، علوفه مورد نیاز دام‌های منطقه را نیز تامین می کند.

رحیمی  بیان کرد: استفاده کم از آب، کوتاهی دوره رشد، گسترش یکنواختی رشد در مزرعه، افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش خطر سرمازدگی آخر فصل از فواید کشت ذرت علوفه ای بهاره است.

وی، مزایای کشت ذرت بهاره را، کنترل علف‌های هرز سبز شده طی دوره نکاشت پاییز و زمستان با عملیات زراعی، مدیریت کاربرد علف کش ها، استفاده از نزولات جوی احتمالی بهاره و تولید علوفه با کیفیت و تازه در اوایل تابستان عنوان کرد.

 این مقام مسئول ابراز کرد: محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز بیش از ١۴٠٠ واحد گاوداری صنعتی و سنتی در شهرستان به شهرستان‌ها و استان های همجوار نیز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت، متوسط عملکرد ذرت علوفه ای در این شهرستان را 60  تن در هکتار عنوان کرد و افزود: مرودشت رتبه اول کشت و تولید این محصول در استان فارس را داراست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید