Iranian Agriculture News Agency

ایجاد سایت الگویی محصول گواهی شده سیب در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ایجاد سایت الگویی محصول گواهی شده سیب گلاب در سطح چهار هکتار در بخش درودزن از توابع این شهرستان خبر داد.

ایجاد سایت الگویی محصول گواهی شده سیب در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی اظهار کرد: انجام آزمایش  آب و خاک و اقدام به تغذیه باغ بر اساس نتایج آزمون خاک و نصب تله های فرمونی کرم سیب به منظور شکار انبوه شب پره از جمله اقدامات انجام شده در ابتدای طرح است.

او با بیان اینکه 1700 هکتار باغ سیب در مرودشت وجود دارد، ابرازکرد: تولید این نوع محصولات که استفاده از حد مجاز آلاینده‌ها را به طور جدی مد نظر قرار می‌دهد نیاز به فرهنگ سازی عمومی دارد که با ایجاد سایت های الگویی محقق شده است.

وی افزود : ماندن ترکیبات سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی باعث شده تا اصلی ترین راهبرد مهم برای توسعه کشاورزی در کشور، افزایش سطح سلامت جامعه با اولویت قرار گرفتن تولید محصول  گواهی شده باشد.

رحیمی با بیان اینکه افزایش سطح زیر کشت محصول گواهی شده و ارگانیک و بالا رفتن مصرف آن در نهایت به افزایش سطح درآمد کشاورزان کمک خواهد کرد، یادآور شد: امید است با آموزش های لازم به بهره برداران و تشویق آنها با ایجاد بازار و قیمت مناسب، میزان تولید و مصرف محصولات استاندارد و گواهی شده افزایش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید