Iranian Agriculture News Agency

خسارت ۱۴ میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزی فیروزآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: سرمازدگی روزهای ابتدایی سال جدید ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به زراعت و باغبانی این شهرستان خسارت زد.

خسارت ۱۴ میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزی فیروزآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد  با بیان اینکه افت شدید دما در روزهای شانزدهم و هفدهم فروردین ماه به زراعت و باغبانی به دهستان خواجه ای و روستای وحدت آباد از توابع بخش میمند خسارت زد، تصریح کرد: خسارت سرمازدگی به روستای وحدت آباد بسیار شدید بود و نیاز به مساعدت است.

وی با اشاره به ضرورت کمک و توجه به کشاورزان و باغداران، افزود: در این راستا بیمه، حوادث غیرمترقبه و بانک‌ها باید به میدان کمک آیند تا با تامین خسارت کشاورزان بتوانند دوباره بر روی پای خود بایستند.

موسوی ابراز کرد: خسارت در سطح 1200 هکتار گندم و جو آبی، ۲۰ الی ۷۰ درصد و حدود ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

او اظهار کرد: خسارت در سطح ۲۰۰ هکتار از باغ های انار، انگور و گل محمدی، ۱۰ الی ۴۰ در صد و ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات احتمالی از جمله سرمازدگی، بهره‌برداران باید اصول فنی کاشت، داشت و برداشت را رعایت کنند و ضمن زیر پوشش بیمه قرار دادن محصول خود، زیان ناشی از آن را کاهش دهند و از مزایای بیمه محصولات برخوردار شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید