Iranian Agriculture News Agency

جذب بیش از 5 میلیون تن ماده خام در صنایع کشاورزی فارس

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سالانه 838 واحد فرآوری با ظرفیت سالانه بیش از پنج میلیون تن جذب ماده خام در این استان فعالیت می کند.

جذب بیش از 5 میلیون تن ماده خام در صنایع کشاورزی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید عبداله جزایری با تاکید بر اینکه واحدهای مذکور مجوز از جهاد کشاورزی دریافت کردند، تصریح کرد: با فعالیت این واحدها بیش از 11 هزار و 700 نفر اشتغال زایی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته  برای 65 واحد صنایع غذایی پروانه بهره برداری صادر شده است، ابراز کرد: با راه اندازی این واحدهای تولیدی بیش از 640 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها به بیش از 280 میلیارد تومان رسیده است.

به گفته جزایری، در سال گذشته 18 واحد سردخانه با ظرفیت 27700 تن و 23 واحد بسته بندی با جذب ماده خام بیش از 35 هزار تن به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه سه واحد فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی با جذب ماده خام بیش از دو هزارتن نیز به بهره برداری رسید، افزود: در سایر زمینه ها نیز 21 واحد با جذب ماده خام بیش از 203 هزار تن به بهره برداری رسید.

 مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: این واحدها شامل سردخانه و بسته بندی میوه و سبزی و صیفی، صنایع لبنی، رب گوجه، گیاهان دارویی، انواع عرقیات گیاهی، انواع نوشابه بر پایه عرقیات گیاهی و اسانس طبیعی (مورد مصرف در صنایع غذایی) بود.

جزایری اظهار کرد: از دیگر فعالیت های صورت گرفته در زمینه صنایع غذایی می توان به بسته بندی خرما، پسته پاک کنی و بسته بندی، خوراک دام، انواع شوریجات و کنسروها، بسته بندی انواع آرد غلات، انواع بسته بندی های حبوبات و غلات، چاشنی، ادویه، چای، پنبه پاک کنی، عمل آوری و بسته بندی انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی و میگو، فرآوری تخمه های آفتابگردان، ژاپنی و هندوانه، برنج کوبی، بسته بندی تخم مرغ، انواع کودهای گیاهی، بسته بندی انواع آرد غلات گندم و جو، ذخیره سازی و نگهداری غلات در سیلو، تولید ارده، بسته بندی عسل و انواع شربت و مربا را نام برد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید