Iranian Agriculture News Agency

دریافت 62 نشان حدمجاز آلاینده ها در فارس

رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از دریافت 62 نشان استانی ICM با تولید بیش از 12 هزار تن محصول گواهی شده در این استان خبر داد.

دریافت 62  نشان حدمجاز آلاینده ها در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی غیاثی با تاکید بر اینکه تولید محصولات گواهی شده پاسخی به دغدغه مصرف کنندگان در زمینه سلامت محصولات غذایی است، تصریح کرد: محصول گواهی شده به محصولی اطلاق می شود که یا نشان استانی ICM و یا پروانه استاندارد تشویقی داشته باشند.

وی اظهار کرد: روند استانی دریافت گواهی ICM شامل درخواست متقاضی، انعقاد قرارداد با کلینیک های گیاه پزشکی و یا مدیران کنترل کیفی، اجرای فرایند مدیریت تلفیقی محصول تحت نظارت کلینیک های گیاه پزشکی و در نهایت ارسال نمونه ها به آزمایشگاه های معتمد و سنجش آلاینده ها (باقیمانده آفتکش ها ، فلزات سنگین و نیترات) است.

به گفته غیاثی، در صورت منطبق بودن نتایج و تکمیل فرم های مورد نیاز، نشان استانی ICM توسط انجمن صنفی کلینیک های گیاه پزشکی برای متقاضیان صادر می شود.

رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذا ابراز کرد: با عنایت به سختی ها و هزینه های تولید محصولات گواهی شده، وظیفه مصرف کنندگان استقبال بیشتر از این محصولات است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید