Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر فارس:

کوچ بهاره عشایر استان فارس آغاز شد

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: کوچ بهاری عشایر این استان به صورت زمینی از 15 فروردین ماه آغاز شده است و تا اواخر اردیبهشت ماه نیز ادامه خواهد داشت.

 کوچ بهاره عشایر استان فارس آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح الله بهرامی تصریح کرد: ماندگاری طولانی مدت در قشلاق به دلیل گرم شدن هوا، بارش کم، خشک شدن علوفه مراتع و وجود حشرات مزاحم، امکان پذیر نیست بنابراین کوچ عشایر با رعایت پروتکل های بهداشتی و استقرار اکیپ های سیار بهداشتی آغاز شده است.

به گفته وی؛ در طول مسیر کوچ بهداشت خدمات کوچ فراهم شده که عشایر بتوانند به سلامت به کوچ خود ادامه داده و به مناطق ییلاقی برسند.

او با تاکید بر اینکه کوچ ماشینی عشایر نیز بر اساس تقویم اعلام شده از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از نیمه اردیبهشت ماه شروع خواهد شد، اظهار کرد: عشایر با هماهنگی ارگان های ذی ربط از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی و نیروی انتظامی اقدام به کوچ کنند.

بهرامی با بیان اینکه مدیریت کوچ در شرایط کرونایی کار بسیار دشواری است، افزود: اکیپ های مدیریت کوچ اداره کل امور عشایر فارس درسطح استان مستقر و به طور متمرکز در حال گشت زنی هستند.

وی بیان کرد: یکی از وظایف تعریف شده اداره کل امور عشایر، پشتیبانی کوچندگان عشایر در حین کوچ است به همین منظور تمهیدات لازم برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی و همچنین تامین خوراک دام و سایر ملزومات مورد نیاز در حین کوچ انجام می شود.  

 مدیر کل امور عشایر فارس با یاد آوری اینکه استان فارس با دارا بودن بیش از 12 درصد جمعیت عشایر سیار کشور قطب عشایری ایران است، ابراز کرد: امیدواریم 28 هزار خانوار عشایر کوچنده این استان کوچ بهاره خوبی را داشته باشند و در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زادیی ها به عنوان نماد عینی تولید در تحقق شعار سال همچون گذشته نقش خوبی را ایفا کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید