Iranian Agriculture News Agency

آبدهی قنات علی آباد کوار افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: با پایان مرمت و باز سازی قنات روستای علی آباد در دهستان فرمشکان این شهرستان دبی آب قنات مذکور از 14 به 18 لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

آبدهی قنات علی آباد کوار افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالرسول جوکار با اشاره اینکه در صورت بارش های بهاری میزان آبدهی مظهر قنات بیشتر نیز می شود، تصریح کرد: عملیات اجرایی طرح مذکور با اعتبار 932 میلیون ریال از محل کمک های فنی و اعتباری سال 1399 برای باز سازی 50 میله چاه در طول 1400 متر انجام شده است.

به گفته وی؛ از اعتبار مذکور 792 میلیون ریال سهم دولت و 140 میلیون ریال از محل خودیاری های بهره برداران این رشته قنات تامین و هزینه شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تعداد 60 خانوار روستای علی آباد از ذی نفعان این قنات هستند که با بهره مندی از نعمت آب قنات بیش از 50 هکتار از اراضی زیر دست آبیاری می شود؛ امید است با این اقدام تولید در این اراضی بهبود یابد.

جوکار با اشاره به خسارت های ناشی از سیل به این قنات تاکید کرد: ساخت و ساز های بدون مجوز در حریم قنات و تردد ماشین آلات بر روی مسیر قنات در ایجاد خسارت ها بی اثر نیست از این رو حفظ حریم قنوات به عنوان یک میراث گران بها ضروری و لازم است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید