Iranian Agriculture News Agency

آغاز گرده افشانی نخیلات درکازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: گرده افشانی 5800 هکتار از نخیلات این شهرستان آغاز شد و تا اواخر فروردین ماه جاری ادامه دارد.

آغاز گرده افشانی نخیلات درکازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با بیان اینکه 36 درصد سطح  زیرکشت محصولات باغی کازرون را خرما تشکیل می‌دهد، اظهارکرد: درحال حاضر 6 هزار هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که 5800 هکتار آن بارور است.

این مقام مسئول با بیان اینکه عملیات گرده افشانی نخیلات خرما از مهم ترین و حساس‌ترین عملیات زراعی است که نقش بسزایی در کیفیت محصول و میزان تولید آن دارد، تصریح کرد: این عملیات بیشتر به صورت سنتی وتوسط افراد مجرب انجام می شود.

رشیدی با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون یکی از تولید کنندگان بزرگ خرما در استان فارس است، گفت: سالانه افزون‌ بر 42 هزار تن انواع خرما در این شهرستان تولید که علاوه‌ بر مصرف داخلی به سایر کشور‌های همسایه و آسیای میانه صادر می‌شود.

رشیدی ابراز کرد: 85 درصد از نخیلات مربوط به بخش های خشت و کنارتخته و 15 درصد آن مربوط به بخش های جره و بالاده و مرکزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه کبکاب و زاهدی مهم‌ترین ارقام خرما در این شهرستان است، بیان کرد: با اجرای برنامه اصلاح باغ های خرما به دنبال توسعه کشت ارقام خرمای تجاری، بازار پسند و اقتصادی هستیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید