Iranian Agriculture News Agency

در جلسه کار گروه آب کشاورزی مصوب شد:

رهاسازی 190 میلیون متر مکعب آب از سد درود زن

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ۱۹۰ میلیون متر مکعب آب از سد درودزن برای آبیاری مزارع گندم و جو حوزه آبخور این سد رها سازی می شود.

رهاسازی 190 میلیون متر مکعب آب از سد درود زن

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین پژمان تصریح کرد: در جلسه کار گروه آب، کشاورزی که روز پنجشنبه، پنجم فروردین ماه برگزار شد این میزان آب برای آبیاری بیش از ۴۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان های  مرودشت، زرقان و خرامه تخصیص یافت که در دو مرحله نوبت بندی و مصرف می شود.

به گفته وی، در مرحله اول ۱۱۰ و در مرحله دوم ۸۰ میلیون مترمکعب در اختیار کشاورزان  این سه شهرستان؛ براساس فرمول مصوب  سال ۹۲ قرار می گیرد.

پژمان با اشاره به اینکه میزان دبی آب رهاسازی شده برای  شبکه آبیاری مرودشت ۴۰ متر مکعب و برای رودخانه کُر ۳۰ متر مکعب است، افزود: رهاسازی آب از  پنجم فروردین ماه آغاز شد و کار گروهی متشکل از نمایندگان  نظام صنفی کشاورزی،  جهاد کشاورزی، سازمان آب و فرمانداری سه شهرستان بر توزیع آب نظارت می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: قبل از برگزاری این جلسه، کارگروهی علمی و اجرایی متشکل از محققان مرکز تحقیقات کشاورزی فارس، مدیریت زراعت و جهاد کشاورزی شهرستان های ذی مدخل در ایام تعطیلات، اقدام به بررسی وضعیت سبز و پایش رطوبت مزارع کردند که در هر سه شهرستان نیاز به رهاسازی آب تایید شد.

جلسه کارگروه آب کشاورزی به ریاست محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، به دبیری حسین پژمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و با حضور جلال رشیدی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای سلام ، اسداللهی فرماندار زرقان، معاون فرماندار خرامه ، شیبانی دبیر نظام صنفی کشاورزی استان، نمایندگان تشکل ها و صنوف کشاورزی هر سه  شهرستان، کریمی مزیدی معاون و صالحی و دلیر کارشناسان سازمان آب، عزیز رحیمی،رضا امینی و کاووس همتی مدیران جهاد کشاورزی این سه شهرستان حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید