Iranian Agriculture News Agency

در یک بازدید میدانی، بررسی شد؛

خطرات شوری رودخانه قره آقاج در محدوده شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: ارزیابی و تهیه گزارش فنی از خطر شور شدن رودخانه قره آغاج برای بیش از یک هزار هکتار از اراضی بخش ارژن این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است‌‌.

خطرات شوری رودخانه قره آقاج در محدوده شیراز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح الله سیروسی با اشاره به اهمیت تهدید شوری آب و خاک در تولید و اقتصاد محصولات کشاورزی تصریح کرد: به دنبال بازدید میدانی جعفر صبوری پور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مسیر رودخانه قره آغاج در محدوده روستا های سبوک تا مسقان دهستان کهمره، دستوراتی برای انجام ارزیابی های لازم صادر و تصمیمات مقتضی برای تهیه و ارائه گزارش های فنی اتخاذ شد.

به گفته وی؛ با توجه به مشکلات پیش آمده برای کشاورزان و باغداران ناشی از شور شدن آب رودخانه قره آغاج این بازدید ها برنامه ریزی و انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این بازدید میزان برداشت آب از رود خانه بررسی و از گنبد های نمکی که براثر شستشو و فرسایش موجب شوری آب رودخانه می شوند، بازدید شده است، افزود: فرسایش گنبد های نمکی به دلیل برداشت های بی رویه آب از رودخانه و سرازیر شدن دوباره آن به سمت رودخانه روی داد است.

سیروسی تاکید کرد: علاوه بر تهدید مزارع و باغ های انار روستا های دهستان کهمره، خطر تجمع نمک در مخزن سد جدید در دست ساخت شهرستان کوار نیز پیش بینی می شود.

در این بازدید نوروزی به غیر از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، امین شکری زاده رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی این مدیریت، صبوری پور را همراهی می کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید