Iranian Agriculture News Agency

برای نخستین بار در کشور:

رونمایی از طرح هنگ امداد طبیعت و افتتاح واحد مدیریت فناوری

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: راه اندازی طرح هنگ امداد طبیعت و واحد مدیریت فناوری این اداره کل برای اولین بار در کشور و ابتکاری از استان فارس است.

رونمایی از طرح هنگ امداد طبیعت و افتتاح واحد مدیریت فناوری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالحسن صمد نژاد در آیینی که با حضور استاندار برگزارشد، ابراز کرد: این طرح ها در راستای انجام بهتر وظایف سازمانی به منظور چابک سازی و نیز افزایش سرعت و دقت در حفاظت، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی و همچنین کاهش هزینه ها و افزایش دقت راه اندازی شده است.

وی افزود: چالش‌هایی در حوزه منابع طبیعی وجود دارد که در یک خود ارزیابی این مسائل احصاء و بر اساس آن نقشه راه توسعه منابع طبیعی نگاشته شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اظهار کرد: در واحد مدیریت فناوری این اداره کل با استفاده از تصاویر ماهواره ای که هر هفته به روز می شوند، اقدامات اجرایی حوزه منابع طبیعی رصد می شود و بر این اساس حفاظت از عرصه های ملی با دقت و سرعت بسیار بالاتری صورت خواهد گرفت .

صمد نژاد اظهار کرد: توسط نیروهای متخصص و نخبه واحد مدیریت فناوری بر روی عرصه ها نظارت کاملی صورت خواهد گرفت و امید است که دست سودجویان از این عرصه ها کوتاه و سطح تخریب و تصرفات احتمالی به شدت کاهش یابد.

 مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان فارس گفت: طرح هنگ امداد طبیعت برای نخستین بار در کشور و با همکاری نیروهای بسیج سازندگی ، جوانان ورزشکار ، کوهنوردان و دوستداران طبیعت اجرا می شود.

وی افزود : خوشبختانه تاکنون شش هزار نفر از علاقه مندان به منابع طبیعی که از سلامت جسمانی کامل برخوردارند ، در قالب دسته ،گردان و گروهان و در نهایت هنگ در سطح استان ساماندهی شده اند که با آموزش و تجهیز این نیروها در آینده نزدیک شاهد حفاظت بیش از بیش از عرصه های ملی و کاهش چشمگیر سطح عرصه های دچار حریق خواهیم بود .

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاداستر اراضی ملی دراستان فارس گفت: در این راستا نیز با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و تلاش شبانه روزی کارشناسان ممیزی اراضی تا پایان سال جاری ده میلیون هکتار از اراضی ملی استان کاداستر شده که این امر در حفاظت از اراضی ملی بسیار حائز اهمیت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید