Iranian Agriculture News Agency

کشف سموم نباتی قاچاق در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشف ۱۲۰ لیتر سم بوتاکر تقلبی و بدون درج تاریخ مصرف و قیمت در یک فروشگاه شهر کامفیروز خبر داد.

کشف سموم نباتی قاچاق در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی گفت: این سموم در بازرسی صورت گرفته با حضور نماینده دادستان، نماینده مدیریت حفظ نباتات استان و نماینده شرکت آریا شیمی و روسای مراکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی و جنوبی کشف و ضبط شد.

به گفته رحیمی؛ با هماهنگی و تعامل خوب بین دستگاه های اجرائی و قضائی و با پیگیری های مستمر مدیریت حفظ نباتات و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، همه سموم ضبط شده صورت جلسه و به مدیریت حفظ نباتات استان منتقل شد.

وی افزود: پرونده متخلفین به منظور برخورد قانونی به دادگاه ارسال شد؛ فروشندگان سموم  که اقدام به فروش سموم و نهاده های تقلبی، قاچاق و تاریخ مصرف گذشته کنند، مطابق مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

رحیمی با اشاره به اینکه سلامت مردم در گرو برخورد با ورود و استفاده از سموم قاچاق و غیر استاندارد است، اظهار کرد: بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی در شهرستان ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند ضمن صدور اخطار کتبی نسبت به پلمپ فروشگاه اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: کشاورزان در صورت مشاهده هرگونه سموم مشکوک موارد را  به مدیریت حفظ نباتات استان و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ اطلاع‌رسانی کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید