Iranian Agriculture News Agency

بالغ بر 24 هزار تن کود اوره در مرودشت توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: توزیع 24 هزار و 500 تن کود شیمیایی اوره با بکار گیری نرم افزار مزرعه برکت در این شهرستان صورت گرفت.

بالغ بر 24 هزار تن کود اوره در مرودشت توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با بیان اینکه بیش از 90 درصد سهمیه تخصیصی به شهرستان توسط بهره برداران خریداری شده است، تصریح کرد: این میزان اوره  از ابتدای فصل کشت شتوی توسط بیش از 30 کارگزاری تعاونی های تولید و روستایی و بخش خصوصی تامین و توزیع شده است.

او با تاکید بر این که توزیع کود شیمایی صرفا از طریق سامانه مزرعه برکت انجام می‌شود، افزود: متقاضیان با مراجعه به سامانه و ثبت درخواست خرید فرم اطلاعات خود را بررسی و با ثبت اطلاعات نسبت به مراحل بعدی دریافت کود اقدام کنند.

به گفته رحیمی؛ شناسایی و ثبت اطلاعات سطح زیر کشت محصولات زراعی یا باغی افراد متقاضی در هر سال زراعی در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی پیش شرط بررسی تخصیص نهاده‌ها به افراد است.

این مقام مسئول اظهار کرد: بهره‌برداران در هنگام خرید، نوع کود، نام کارگزاری و میزان کود اختصاص یافته را بررسی کنند و در آخر با پرداخت از طریق درگاه اینترنتی فرایند خرید را تکمیل کنند.

رحیمی یادآور شد: بهترین و سریع‌ترین راه خرید کود اوره استفاده از گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی است و قرار گرفتن در صف یا لیست انتظار کافی نت، پست بانک و یا کارگزاری ها توصیه نمی‌شود.

او با بیان اینکه همه فرآیندهای این سامانه توسط سازمان جهاد کشاورزی استان فارس مورد تایید است، ابراز کرد: سامانه مذکور با هدف تسهیل و تسریع در تخصیص و توزیع شفاف، عادلانه و به موقع نهاده‌های کشاورزی از جمله کود اوره و برای خدمات رسانی به بهره‌برداران راه اندازی شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، مشکلات خرید کود و نارضایتی برخی بهره‌برداران از توزیع کود را ناشی از عدم خرید به موقع کود و ترافیک خرید در ماه‌های پایانی سال عنوان کرد و افزود: با حجم تقاضای بالا، توزیع کود جواب گوی متقاضیان نیست و مشکلات ثانویه را در پی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید