Iranian Agriculture News Agency

ایانا گزارش می‌دهد:

روحانی قیروکارزینی که باغبانی می‌کند

روحانی جوان قیروکارزینی در روستای علی آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان ضمن تبلیغ و نشر تعالیم اسلامی و تلاش برای بسط فرهنگ کار و تلاش خود به کشاورزی و باغبانی روی آورده و در این حرفه ماهر شده است.

روحانی قیروکارزینی که باغبانی می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا از استان فارس، نعمت اله مرید زاده که 32 سال سن دارد بیش از 15 سال است که مسئولیت حفظ و نگهداری بیش از 450 اصله نخل و 250 اصله انواع مرکبات یک باغ را بر عهده دارد.

او می‌گوید: از ابتدای بهمن ماه فعالیت‌های باغبانی او با هرس و تکریب نخیلات اوج می‌گیرد و با گرده افشانی آن از اوایل اسفند تا اوسط فروردین ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه با کمبود نیروی کارگری ماهر برای انجام کارهای نخیلات مواجه‌ایم، اظهار کرد: این ضرورت باعث شد تا خود در این کار مهارت یافته و برای کسب روزی و تولید محصول با کیفیت و مرغوب تلاش کنم.

مرید زاده با تاکید بر اینکه به برکت نعمات خدادادی از جمله آب با کیفیت و خاک مناسب روستای علی آباد و شهرستان قیروکارزین مستعد کشاورزی و باغداری است، افزود: خداوند رحمان این موقعیت را برای مردم منطقه فراهم نموده است که باید در استفاده بهینه از این فرصت‌ها تلاش کرد.

این روحانی از ارقام مختلف نخیلات خصوصا خرمای زاهدی، خاصه، هلیله، شاهانی، پیارم و مجول به عنوان خرمای عمده منطقه خود نام برد و افزود: با تلاش باغداران سخت کوش و وجود اقلیم مناسب خدا دادی نخلستان ها از تولید بالایی برخوردار هستند.

او با یاد آوری اینکه سال زراعی جاری کم بارش بوده است و گرمای هوا بیش از پیش شروع شده است، ابراز کرد: بکار گیری توصیه‌های کارشناسان کشاورزی در تولید محصول سالم و خوب بسیار اهمیت دارد.

 

حجم ویدیو: 15.11M | مدت زمان ویدیو: 00:01:28
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید