Iranian Agriculture News Agency

انتصاب مشاور رئیس جهاد کشاورزی فارس در امور عشایر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در حکمی " روح الله رشیدی کوچی " را به سمت مشاور خود در امور عشایر منصوب کرد.

انتصاب مشاور رئیس جهاد کشاورزی فارس در امور عشایر

به گزارش ایانا در استان فارس، حسین پژمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در نشست معرفی مشاور خود در امور عشایر با تاکید بر استفاده بیش از پیش از ظرفیت های جامعه عشایری در فارس، گفت: صداقت، شجاعت، غیرت، تحمل سختی ها، ولایتمداری، ایثارگری و قناعت از ویژگی های بارز و متعددی بوده که در جامعه عشایری وجود دارد.

پژمان نقش جامعه عشایر در مبارزات قبل تا دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران و رشادت این افراد در دفاع مقدس را برجسته توصیف و تصریح کرد: تاریخ گواه بر بصیرت این جامعه است و باید گفت عشایر آزمون خود را از دهه های قبل پس داده و بصیرت آنان متعلق به دیروز و امروز نیست و مدیران باید ظرفیت گران سنگ و ارزشمند عشایر را بشناسند و در عمل بر آنها ارزش بگذارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در پایان ضمن تاکید بر نقش دلاوری های عشایر در سرافرازی ، تداوم و استحکام نظام جمهوری اسلامی ، استفاده از پتانسل های موجود در میان عشایر برای پیشرفت استان را ضروری دانست.

نقش آفرینی عشایر در عرصه نظامی و اقتصادی

روح الله رشیدی کوچی گفت: عشایر در کوران تحولات تاریخی ایران همیشه نقش آفرین بوده اند، آن زمان که باید در دفاع از وطن اسلحه به دست گرفته و به جنگ با دشمن رفتند و امروز نیز نقش آفرینی موثر خود را در عرصه اقتصاد و تولید به نمایش گذاشته اند.

وی با بیان اینکه عشایر استان فارس در دوران دفاع مقدس 2200 شهید تقدیم انقلاب کرده اند، افزود: جامعه عشایری با وجود اینکه سهم به سزایی در عرصه اقتصاد مقاومتی و تولید دارد اما با سختی ها و مشکلاتی نیز دست به گریبان هستند، به گونه ای که به نظر می رسد دخل و خرج بسیاری از خانوارهای عشایری به دلیل بالا بودن هزینه های زندگی با هم توازنی ندارند.

روح الله رشیدی کوچی کارشناش ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری و از عشایر عرب خمسه است.

نشست مذکور با حضور سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و  سرهنگ سید محمد شکوهی فرمانده سپاه عشایر فارس برگزار شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید