Iranian Agriculture News Agency

آغاز توزیع مرغ منجمد و گوشت گوساله منجمد در استان فارس

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس از آغاز توزیع ۶۰۰ تن مرغ منجمد و ۱۵۷ تن گوشت گوساله منجمد در این استان خبر داد.

 آغاز توزیع مرغ منجمد و گوشت گوساله منجمد در استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رهام رحمانی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس تصریح کرد: با هدف بهبود امکان دسترسی خانوارها به ویژه گروه‌های درآمدی پایین به اقلام اساسی، توزیع گوشت گوساله و مرغ مورد نیاز شهروندان از امروز شانزدهم اسفندماه به صورت گسترده در استان شروع می‌شود.

وی افزود: بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان، در این مرحله ۳۰۰ تن مرغ منجمد در شیراز و ۳۰۰ تن در شهرستان های استان و همچنین 78.5تن گوشت گوساله منجمد وارداتی در شیراز و به همین میزان در سایر شهرستان‌ها توزیع می‌ شود.

به گفته رحمانی، قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد داخلی ۱۴ هزار تومان درب سردخانه برای مباشرین توزیع و ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح خرده‌فروشی و برای مصرف کننده است.

او می گوید: همچنین گوشت گوساله با قیمت هر کیلوگرم ۷۷ هزار تومان درب سردخانه و ۸۰ هزارتومان در سطح خرده‌فروشی و برای مصرف‌کننده در نظر گرفته شده است.

رحمانی اظهار کرد: مردم شیراز می توانند گوشت و مرغ منجمد را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف دولتی و خصوصی و بازارچه‌های منتخب شهرداری تهیه کنند، ضمن اینکه این اقلام در شهرستان‌ها با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار شهرستان‌ها و توسط واحدهای صنفی منتخب اداره صنعت و معدن توزیع می‌ شود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس ابراز کرد: با توجه به بهبود وضعیت تامین و توزیع نهاده های دامی در ماه های اخیر، تولید در شرایط مناسبی است و انتظار می‌رود در روزهای آینده، فراوانی تولید و عرضه بیشتر و در نتیجه قیمت ها متعادل تر شود از این رو خانوارهای مصرف کننده با آرامش خاطر و در حد نیاز خرید کنند و نگران تأمین این اقلام در آینده نباشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید