Iranian Agriculture News Agency

نمونه ملی محصول گواهی شده از استان فارس

مهدی دادگر، بهره برداری از شهرستان داراب در سی و پنجمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی به عنوان نمونه ملی در تولید "محصول گواهی شده" معرفی شد.

نمونه ملی محصول گواهی شده از استان فارس

 این بهره بردار نمونه ملی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان فارس اظهار کرد: در سال اخیر 600 تن محصولات باغی و گلخانه ای گواهی شده و استاندارد شامل پرتقال، نارنگی و خیار تولید کرده ام.

دادگر با اشاره به اینکه 39 ساله سن و مدرک کارشناسی ارشد کشاورزی سازه های آبی دارم، ابراز کرد: از 15 سالگی به کشاورزی مشغول بوده و از پنج سال گذشته تولید محصول گواهی شده را در دستور کار خود قرار داده ام.

وی تصریح کرد: در تولید محصولات، از عوامل کنترل بیولوژیک (کارت های زرد و آبی، فرمون ها، تله سراتراپ، کفشدوزک کریپتولموس و ...) و از سموم دارای دوره کارنس پایین، سموم کم خطر و بی خطر استفاده کردم.

دادگر با بیان اینکه تغذیه بر اساس آزمون خاک و بر اساس دستور العمل پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی که با نظارت دفتر محیط زیست و سلامت غذا انجام داده است، افزود: محصولات تولیدی را به بازار های داخلی، کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می کند.

وی افزود: با محاسبه روزانه نیاز آبی گیاهان سعی کرده ام،  بهترین مدیریت آبیاری را در جهت مصرف بهینه بکار ببرم.

دادگر به کشاورزان توصیه کرد: با مصرف بهینه آب؛ افزایش عملکرد و کاهش مصرف کود و سم را داشته باشند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید