Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

کلنگ زنی پروژه تغذیه مصنوعی آب نیلو در فراشبند

همزمان با چهارمین روز از دهه پر فروغ فجر کلنگ احداث "پروژه تغذیه مصنوعی آب نیلو" شهرستان فراشبند به زمین زده شد.

کلنگ زنی پروژه تغذیه مصنوعی آب نیلو در فراشبند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، معاون وزیر جهاد کشاورزی در آیین کلنگ زنی با اشاره به اینکه استان فارس به لحاظ وضعیت توپوگرافی و بافت خاک جزو استان های است که عملیات آبخیزداری در آن ضرورت زیادی دارد، گفت: وسعت این منطقه در شهرستان فراشبند بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار است و مطالعات نشان می دهد که بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب رواناب در این حوزه جاری می‌شود.

مسعود منصور با اشاره به اینکه اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری مذکور در بالا دست باعث می شود که سیلاب و فرسایش کنترل شود، ابراز کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح تقویت بیش از یک صد حلقه چاه است که در پایین دست قرار دارد.

رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور افزود: با انجام عملیات آبخیزداری دو میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب تغذیه آب در چاه ها و چشمه سارهای این حوزه صورت می گیرد.

منصور با بیان اینکه مهمترین عامل برای شکل گیری چرخه حیات و سکونت مردم حفظ آب و خاک و پوشش گیاهی است، اظهار کرد: با اجرای عملیات آبخیزداری علاوه بر تغذیه سفره های آب زیرزمینی، جلوگیری از سیلاب‌ها، فرسایش خاک و رسوبات از اهدافی است که متناسب با شرایط منطقه دنبال می شود.

در این آیین عنایت الله رحیمی استاندار فارس، محمد مهدی فروردین نماینده مردم شهرستان های فراشبند، فیروزآباد و قیر و کارزین در خانه ملت، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حسین پژمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید