Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی کازرون:

برداشت 100میلیون شاخه گل نرگس در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: این شهرستان با برخورداری از 200 هکتار نرگس زار از مراکز اصلی تولید گل نرگس در کشور محسوب می شود.

برداشت 100میلیون شاخه گل نرگس در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با بیان اینکه برداشت این گل خوش عطر و خوشبو تا اواخر بهمن ماه در کازرون ادامه دارد، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال صد میلیون شاخه گل از نرگس زار های  این شهرستان برداشت شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بزرگترین نرگس زار دیم کشور با قدمت صد ساله، در بخش جره بالاده شهرستان کازرون واقع شده است، تصریح کرد: این نرگس زار یکی از کم نظیر ترین رویشگاه های طبیعی گل در کشور است.

رشیدی اظهار کرد: نیاز آبی کم، مقاوم بودن به شرایط نامساعد محیطی، اشتغال زایی، درآمد مناسب و جذب گردشگران از مزایا و اهمیت کشت و توسعه گل نرگس است.

وی افزود: نرگس های کازرون به خاطر مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت، بوی مطبوع و ماندگاری خواهان زیادی دارد و به اقصی نقاط ایران و کشورهای حاشیه های خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: انواع گل نرگس کازرون، شهلا، پُر پَر، هزار پَر و شیپوری است، که از میان آنها نرگس شهلا به جهت داشتن زیبایی و بوی ویژه مشهور است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید