Iranian Agriculture News Agency

حمایت از تولید کنندگان با خرید گوشت مازاد

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس از حمایت از تولیدکنندگان دام و طیور استان با خرید گوشت گوساله و مرغ مازاد بر مصرف خبر داد.

حمایت از تولید کنندگان با خرید گوشت مازاد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رهام رحمانی در حاشیه بازدید از روند ذخیره سازی گوشت قرمز در سردخانه شهید کاظمی زاده، گفت: گوشت گوساله از دامداران به صورت پنج تکه و به قیمت هر کیلوگرم 825 هزار ریال خریداری می شود.

به گفته وی، اولویت خرید گوشت گوساله با تولیدکنندگان و تشکل هایی همچون تعاونی ها، اتحادیه ها و زنجیره های بخش تولید است.

رحمانی با بیان اینکه استان فارس دارای ظرفیت مازاد تولید داخلی گوشت گوساله و مرغ است، اظهار کرد: خرید گوشت گوساله بر اساس مجوز کارگروه تنظیم بازار کشور و دستورالعمل های شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان انجام می شود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس با تاکید بر آمادگی این اداره کل برای خرید مرغ تولیدی مازاد بر مصرف در سطح استان، گفت: مرغداران، تعاونی ها، اتحادیه ها و زنجیره های فعال در زیربخش طیور می توانند با اخذ قرارداد هر کیلوگرم مرغ را برای خط یک با قیمت 187 هزار ریال و برای خط دو  با قیمت 195 هزار ریال به این شرکت تحویل دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محدودیتی برای عقد قرارداد و خرید گوشت قرمز و مرغ منجمد وجود ندارد، افزود: در سال جاری ۵۶۱۱ تن مرغ منجمد و ۳۹۰ تن گوشت گوساله منجمد مازاد بر مصرف، از تولیدکنندگان در سطح استان خریداری شده است.

قیمت نهاده ها روند کاهشی دارد

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس با اشاره به روند کاهشی قیمت نهاده ها، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود ۱۶۵ هزار تن نهاده های دامی بین تولیدکنندگان حوزه دام و طیور در سطح استان توزیع شده است.

وی افزود: این نهاده ها شامل ۴۱ هزار تن ذرت، ۶۶ هزار تن کنجاله سویا و بیش از ۵۸ هزار تن جو بود.

رحمانی گفت: با توجه به روند مناسب ارسال نهاده از بنادر، ذخیره سازی این نهاده ها در انبارهای استان فارس و برنامه خرید مازاد بر مصرف توسط این اداره کل در ماه های پایانی سال، تولیدکنندگان عزیز با آرامش خاطر فعالیت های تولیدی خود را ادامه دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید