Iranian Agriculture News Agency

فرماندار قیروکارزین خبر داد:

واحدهای خسارت دیده از سرما شناسایی می‌شوند

فرماندار شهرستان قیروکارزین از حضور مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی در این شهرستان و بازدید از باغ‌های خسارت دیده از سرما خبر داد و گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده بهره برداران خسارت دیده از سرما شناسایی می‌شوند.

واحدهای خسارت دیده از سرما شناسایی می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی محمد کریمی با بیان اینکه پس از بازدید از مزارع و باغ‌های خسارت دیده یک نشست در فرمانداری شهرستان قیروکارزین تشکیل شده است، تصریح کرد: مقرر شد توسط جهاد کشاورزی افراد خسارت دیده شناسایی و سطوح و میزان خسارت به محصولات و درختان برآورد و به سازمان متبوع ارسال شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تسریع در شناسایی افراد خسارت دیده در حال انجام است و امیدواریم مدیریت جهاد کشاورزی در ۷۲ ساعت آینده موفق به جمع بندی لیست خسارت دیده‌گان بشود.

نماینده عالی دولت در شهرستان قیروکارزین ابراز کرد: به دنبال وقوع سرمازدگی نوزدهم تا بیست و دوم دی ماه بیش از ۷۹۸ میلیارد ریال خسارت به کشاورزی این شهرستان وارد شده است که بیشترین خسارت به باغداران در سطح هفت هزار هکتار بوده است.

کریمی با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی تنها پاسخگوی قسمت بسیار ناچیزی از خسارت باغداران است، افزود: امیدواریم دولت محترم در خصوص باغداران آسیب دیده این شهرستان تدابیر لازم را در قالب اعطای تسهیلات ارزان قیمت، تخصیص کمک های بلاعوض و امهال تسهیلات و بخشودگی جرائم آن اعمال کند.

جعفر صبوری پور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و مجید رضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و بهمنی کارشناس مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری فارس، سید محمد موسوی مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی را که به دعوت محمد مهدی فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به شهرستان قیروکارزین سفر کرده بود همراهی می‌کردند.

قیروکارزین با بیش از 30 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و تولید سالیانه بیش از 700 هزار تن محصولات کشاورزی در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید