Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهاد کشاورزی مرودشت:

تولید بالغ بر ۴۰۰ هزار شاخه گل آنتوریوم در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید سالانه ۴۲۰ هزار شاخه گل زینتی آنتوریوم در این شهرستان خبر داد و گفت: مرودشت مقام اول تولید و سطح زیر کشت این محصول در استان فارس را دارد.

تولید بالغ بر ۴۰۰ هزار شاخه گل آنتوریوم در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با بیان اینکه گل زینتی آنتوریوم در ۳۵۰۰ متر فضای مسقف و در سه واحد گلخانه ای در شهرستان  مرودشت تولید می شود، اظهار کرد: در هر متر مربع زمین سالانه ۱۲۰ شاخه گل آنتوریوم تولید می‌شود.

وی افزود: آنتوریوم تولیدی در مرودشت به منظور استفاده در سالن های کنفرانس و جلسات به تهران ارسال می‌شود.

به گفته رحیمی، ماندگاری بر روی بوته، ماندگاری پس از جدا شدن از بوته، مقاومت به آفات و بیماری ها و صرفه اقتصادی بالا از ویژگی های بارز پرورش این گل است.

او با تاکید بر اینکه اگر این گل با شیوه صحیح نگهداری و مدیریت شود تقریبا دائمی هستند، خاطر نشان کرد: بوته مادری آنتوریوم از کشور هلند وارد می شود و تکثیر آن به صورت پاجوش و جابجایی در محیط های دیگر انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه آبیاری در زمان استراحت و خواب گیاه تا حد امکان کاهش پیدا می کند، خاطر نشان کرد: این گیاه به آبیاری متوسط نیاز دارد و میزان آبیاری درفصل زمستان کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: آنتوریوم گیاهی هست که در دمای معمول اتاق (۲۰ تا۳۰  درجه سانتی گراد) به خوبی رشد می کند و با توجه به حداقل و حداکثر دمای این شهرستان توسعه آن به خوبی امکان پذیر است و کنترل دمای محیط به سهولت انجام می‌شود.

رحیمی افزود: این گیاه به محل گرم و خشک بسیار حساس هست و اگر در بهار و تابستان دمای محل نگهداری خیلی گرم و خشک شود موجب توقف رشد خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: در شهرستان مرودشت بیش از ۴۰ هکتار گلخانه وجود دارد که ۱۰ هکتار آن به تولید انواع گل اختصاص دارد.

گل آنتوریوم ، از گل‌های مناطق گرمسیری است که در جنگل‌ها و در زیر درختان رشد می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید