Iranian Agriculture News Agency

صدور حکم آزاد سازی بستر و حریم تالاب پریشان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: به موجب دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه نهم دادگاه تجدید نظر استان فارس مورخ سی ام آذرماه سال جاری، بیش از 158 هکتار از اراضی بستر و حریم تالاب پریشان از تصرف خارج خواهد شد.

صدور حکم آزاد سازی بستر و حریم تالاب پریشان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید ظهرابی تصریح کرد: با تلاش تیم حقوقی اداره کل محیط زیست استان فارس و با همکاری و حکم مقام قضایی در حال باز پس گیری اراضی مذکور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ٩٢، به موجب دادنامه صادره از شعبه مذکور، با ادعای افزایش مستثنیات از سوی یک شخص حقوقی علیه اداره کل منابع طبیعی استان فارس و اداره منابع طبیعی شهرستان کازرون اراضی مذکور به عنوان مسثنیات در نظر گرفته شده بود، افزود: این اراضی در معرض قطعه بندی و واگذاری به اشخاص بود که با اقدام به موقع در حال باز پس گیری این زمین ها هستیم.

ظهرابی تصریح کرد: پس از اطلاع از اینکه یک مجموعه حقوقی مدعی مالکیت بخشی از اراضی تالاب پریشان شده و موفق به محکومیت ​اداره کل منابع طبیعی استان ​فارس در دادگاه تجدید نظر شده است، به عنوان معترض ثالث به دادگاه شکایت کرده و با اعتراض به دادنامه قطعی صادره در این خصوص و قبول هزینه های دادرسی و انجام مراحل کارشناسی، موفق به اثبات تعلق این اراضی به دولت و تالاب پریشان شدیم.

وی ابراز کرد: مطابق ماده ٧​ قانون اراضی مستحدث و ساحلی این زمین ها قابل تصرف و تملک خصوصی از سوی اشخاص نیست حتی اگر متصرفان، برای این قبیل اراضی اسناد مالکیت گرفته​ باشند.

ظهرابی خطاب به کسانی که اقدام به تخریب و تصرف اراضی حریم تالاب ها از جمله تالاب ارژن نموده اند، گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست اجازه نخواهد داد یک متر مربع از اراضی تالابی مورد تصرف قرار گیرد و حتما این اراضی باز پس گرفته خواهند شد حتی اگر سال ها از تصرف آن گذشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی، مراتب را فورا از طریق شماره ١۵۴٠ به یگان حفاظت این اداره کل و یا به نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید